duminică, 10 februarie 2019

Sfaturi de sezon !

De o foarte mare importanta in aceasta perioada este obtinerea oualor bune pentru incubat.            
Oua bune pentru incubat inseamna: - oua fertile
                                                          - oua cu coaja curata
                                                          - oua proaspete
                                                          - oua pastrate la temperatura potrivita
Oua fertile, se obtin prin reglarea unui raport intre sexe conform cerintelor speciei si rasei, adica pentru rasele de greutate medie 1 / 3 maxim 1 / 4 (un gascan la 3 sau cel mult la 4 gaste)
Oua curate, se obtin prin amenajarea spatiilor unde oua gastele. Aceste spatii trebuie sa fie curate, cu mult fan , paie si/sau rumegus in zona cuibarelor. Foarte important este substratul de sub rumegus si paie care trebuie sa fie uscat, deoarece gastele prin dorinta lor de asi face cuibul ajung cu labele, pieptul si abdomenul la el.
Oua curate, inseamna si pasari cu penaj curat care se intretine foarte bine amenajand un bazin sau o balta pentru baia zilnica
Oua proaspete, inseamna oua care nu au depasit 10 zile de la data cand au fost produse
Oua pastrate corespunzator , se refera in primul rand la temperatura, care trebuie sa fie intre 5-12 grade, temperatura camerei de pastrare

Mult succes!

Un comentariu:

Unknown spunea...

Bună seara cum pot sa pregătesc și din ce adăpostul pentru gâște, am cumpărat 4 gâște și un gansa din care doresc sa le imtesc și le am de 4 zile și nu vor sa între în încăperea lor nu pot sa le bag stau afara în aier
liber va rog să-mi dati un sfat cum sa le bag în camera lor. Am grajd nou făcut cu 4 camere și doua le am populate cu 100 gaini și doua vreau gâște, dar nu pot sa le bag în camere, întrebarea mea e cum sa procedez?
Mulțumesc.